Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av
Careva Systems AB
Organisationsnummer: 556511-5150
Telefonnummer: +46 (31) 222800, mobil +46703340300
E-postadress : Theres Svenssons gata 10, 417 55 Göteborg, Sverige
Betalning och priser
Det individuella och aktuella totalpriset för din beställning visas när du navigerar till kassan, och detta inkluderar eventuella frakt- och betalningsavgifter samt moms.
Vi erbjuder följande betalningsmetoder: Paypal, Klarna, MasterCard, Visa, Faktura.
Leverans och returer
Leverans
Viktbaserade fraktkostnader inom Norden. Leverans inom 2–5 dagar till närmaste upphämtningsställe. Fraktkostnaderna visas vid köptillfället.
Leveransvillkoren finns också i kassan, under varje leveransmetod. Om inga villkor anges är leveranstiden 10 dagar. Om en vara har en annan leveranstid kommer detta att meddelas bredvid den aktuella varan. Om leveransförseningar uppstår kommer vi att informera dig via e-post. Som kund har du alltid rätt att avbryta ditt köp på grund av leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas fall där det är omöjligt att fullfölja din beställning, till exempel om vår leverantör eller speditör inte kan uppfylla sitt åtagande gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från allt ansvar att kompensera kunden vid leveransförseningar.
För B2B-kunder - fraktkostnader läggs till på fakturan
Returer
Returer måste skickas på din egen bekostnad, såvida inte varan är defekt. Returer måste skickas som brev eller paket, inte som postförskott. Vid byten täcker vi kostnaden för att frakta den nya varan till dig.
Vi följer distansavtalslagen och du har därför rätt att returnera alla beställda varor. Du kan ångra ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Varan måste returneras väl förpackad, i gott skick och i originalförpackningen.
Om du har hanterat eller använt varan i större utsträckning än vad som var nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktionalitet, och detta har lett till att varans värde vid retur är lägre än det var vid leverans, har vi rätt att behålla ett belopp motsvarande varans värdeminskning från det belopp som returneras till dig. Storleken på värdeminskningen fastställs från fall till fall.
Returer måste skickas till:
Transbaltika/Alpi Sverige
Vävlagargatan 15A
507 30 Brämhult
Sverige
Telefon: 033-20 24 50
Kontaktperson: Andreas
Återbetalningar
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi dig det belopp du betalade för varan så snart som möjligt, och senast inom 30 dagar från den dag vi tog emot varan. Observera att du själv måste betala returkostnaderna när du skickar tillbaka varan.
Du kan läsa mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/